Terug
In deze cursus leer je beter omgaan met conflicten waarbij het expliciet gaat om de rol van manager/leidinggevende.
InschrijvenConflicten zijn van alle tijden en zorgen vaak voor een gevoel van onvrede en onmacht. Ook op de werkvloer hebben ze meestal een negatieve invloed op de werksfeer en prestaties van werknemers. Het herkennen van (eigen) gedrag en emoties in conflicten kan veel inzicht geven in de oplossing ervan. Dit helpt bij een constructievere, oplossingsgerichte houding zodat (dreigende) conflicten in een vroeg stadium kunnen worden opgelost en in elk geval escalatie wordt voorkomen. Deze cursus leert deelnemers om effectief om te gaan met conflicten waarbij expliciet wordt ingezoomd op de rol van manager/leidinggevende. Hoe voorkom je dat je als scheidrechter moet optreden en hoe bemiddel je in een conflict? Hierbij is het verband tussen inhoud en relatie in een conflict een rode draad. Om zo een werkomgeving te creëren waarin constructief afspraken kunnen worden gemaakt. over de toekomst. Afspraken die niet voortkomen uit onvrede, onzekerheid en wie er 'gelijk' heeft, maar die gebouwd zijn op vertrouwen en begrip.
Nog geen nieuwe startdata gepland. Schrijf je in op de interesselijst.
Kun je niet op de lesdagen van de geplande cursus(sen)? Laat je gegevens achter op het interesseformulier en wij houden je op de hoogte over nieuwe cursussen.
Programma
Er zijn twee onderwerpen. Het eerste gedeelte is gericht op de vraag wat een conflict is en hoe ze ontstaan, het gedeelte is gericht op de oplossing/voorkoming ervan vanuit de rol van een manager/leidinggevende.
Certificaat:
Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Van Kraaij Educatie.
Investering
Bij de cursus inbegrepen: