Communicatietraining
In deze cursus leer je beter luisteren, effectiever communiceren en feedback geven en ontvangen.
Modules
Deze cursus bestaat uit 4 modules:Module 1: Hoe komt gedrag tot stand? Welke barrières belemmeren ons in ons dagelijks werk?
Module 2: Communicatie: een kwestie van open vragen stellen en actief luisteren! Hoe komt het dat we het wel weten, maar vaak niet (goed) doen?
Module 3: Feedback geven: een ander helpen het voortaan beter te doen. Welke twee vormen van feedback geven hebben een positieve uitwerking op de onderlinge relatie?
Module 4: Feedback ontvangen: open staan voor kritiek in plaats van “ja, maar”. Wat is een natuurlijke reactie bij het krijgen van kritiek?
Doelgroep / voorkennis
Iedereen vanaf 18 jaar die voor zijn/haar werk beter wil kunnen communiceren met zijn/haar collega’s, klanten of andere zakelijke relaties. Er is geen specifieke voorkennis vereist.Niveau
MBO+Doelstelling
Na het afronden van de cursus kun je:- Beter luisteren naar je gesprekspartners
- Betere en meer open vragen stellen
- Betere gesprekken voeren
- Constructiever feedback geven en ontvangen
- Observaties en interpretaties beter onderscheiden
- Positiever omgaan met bezwaren en tegenwerpingen