Terug
Je leert in deze training het onderscheidend vermogen te bepalen en dit om te zetten naar klantbenadering, beeld en marketing.
InschrijvenKennen we onze klanten of potentiële klanten wel voldoende? Er is weinig aansluiting met de klant. De communicatie is vooral reactief. Er wordt gereageerd op kortingsacties, maar niet op nieuwe collecties of vakkennis.
Er zijn weinig volgers op socials en/of het ontbreekt aan interactie. Met deze cursus worden bouwstenen aangedragen om gericht je doelgroep te benaderen en aan te spreken. Er ontstaan fans van jouw organisatie of merk.
Doel
Ondernemers willen vaak iedereen overtuigen van hun product of dienst. Massa is kassa! Deze denkwijze is in de huidige samenleving echter achterhaald. Niet iedere klant past bij ieder product en laat zich gemakkelijk overhalen.
Er zijn keuzes nodig om effectief op specifieke doelgroepen te richten. Dit voorkomt onnodige retouren, negatieve reviews, frustraties en tijdsverspilling.
Weten wie je bent en welke doelgroep bij je past, stelt je in staat effectiever en efficiënter klanten aan je te binden.
Deze cursus leert je de eigen DNA te bepalen en de belangrijkste klantgroepen te benoemen. Vanuit deze kennis vertaal je dit naar een praktisch plan voor jouw winkel of Retailonderneming. Dit resulteert in inzicht in jouw kansen om loyale klanten te creëren.
Na de cursus:
Als deelnemer leer je met collega’s het onderscheidend vermogen te bepalen en dit om te zetten naar klantbenadering, beeld en marketing. Je leert klantgroepen beter te definiëren en gericht op hun wensen in te spelen.
Voorkennis
Je beschikt over basiskennis van marketing. Zie ook Cursus Basis Markting.
Nog geen nieuwe startdata gepland. Schrijf je in op de interesselijst.
Kun je niet op de lesdagen van de geplande cursus(sen)? Laat je gegevens achter op het interesseformulier en wij houden je op de hoogte over nieuwe cursussen.
De cursus bestaat uit twee modules van een halve dag, waarin de leerstof inclusief voorbeelden en vertaling naar jouw praktijk worden behandeld. Tussendoor ontvang je opdrachten om uit te werken.
Je ontvangt hulpmiddelen om de eigen strategie én de toepassing ervan in de praktijk, verder vorm te geven na de cursus.
Voorafgaand wordt gevraagd of er al kernwaarden en een doelgroep beschrijving zijn uitgewerkt.
Inschrijven Incompany
Investering
Bij de cursus inbegrepen:
Inschrijven