Klantverhaal #002: OAK-Fashion

1 augustus 2022 \ Professionele Ontwikkeling \ door Nina Shi

OAK-Fashion In deze rubriek laten we klantverhalen zien. In dit verhaal is Karin van Oak-Fasion aan het woord.  Als werkgever wil je je medewerkers in staat stellen om zich te kunnen blijven ontwikkelen. In de huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om je medewerkers te blijven uitdagen. Karin Crom van OAK fashion heeft onlangs een cursus.. Meer lezen

OAK-Fashion

In deze rubriek laten we klantverhalen zien. In dit verhaal is Karin van Oak-Fasion aan het woord. 

Als werkgever wil je je medewerkers in staat stellen om zich te kunnen blijven ontwikkelen. In de huidige arbeidsmarkt is het belangrijk om je medewerkers te blijven uitdagen.
Karin Crom van OAK fashion heeft onlangs een cursus Verkoop en Hospitality gevolgd met haar team. In deze klantcase vertelt Karin over haar ervaring en hoe ze medewerkers uitdaagt om zich te blijven ontwikkelen.

Training Verkoop & Hospitality

Volgens Karin mag het vak verkoopmedewerker niet onderschat worden. ‘’Het is niet vanzelfsprekend dat iedereen zomaar wat kan verkopen. Het gaat om verkoopvaardigheden en klantbenadering.’’

Karin vindt het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Ze volgde samen met haar team van negen winkelmedewerkers de training Verkoop en Hospitality bij Van Kraaij Educatie in samenwerking met Detex Opleidingen.

Ze vindt het belangrijk dat haar medewerkers zich blijven ontwikkelen. ‘’Vaak werk je in de sleur van de dag en denk je niet bewust na over je (klant)handelingen. In de training werd hier aandacht aan gegeven.’’

De training start met een DISC-test, waardoor je meer inzicht krijgt in jezelf en ook je collega’s beter leert kennen. ‘’Het was belangrijk om je open te stellen naar je collega’s. De trainer heeft dit perfect begeleid’’, volgens Karin.
Doordat je beter inzicht krijgt in gedrag van mensen, leer je ook type klanten herkennen. Karin: ‘’In de training hebben we geleerd hoe je het beste verschillende klanten kan benaderen. Dit was erg leerzaam. Geen klant is hetzelfde.’’

Verder heeft het team van Karin ook geleerd hoe ze bijverkoop kunnen toepassen in de winkel. Ze zijn hier ook direct mee aan de slag gegaan in de praktijk. Het uitgangspunt van Karin haar team blijft wel altijd een blije en tevreden klant boven extra bijverkoop.

Uitdagen van medewerkers

Karin vindt aandacht voor de ontwikkeling van haar medewerkers erg belangrijk. Karin: ‘’Ik probeer op diverse manieren collega’s te stimuleren om zich bewust te worden van hun handelen en mee te laten denken in bijvoorbeeld inkoop van nieuwe kleding.’’

Volg nu cursussen met korting

Karin: ‘’Ik vond de training erg waardevol en het heeft ons team nieuwe inzichten gegeven.’’

Wil jij ook de training Verkoop & Hospitality volgen? De trainingen bij Van Kraaij Educatie worden gratis aangeboden door subsidie. Je kunt de training volgen op open inschrijving, maar ook een incompany training is mogelijk. Ga samen met jouw medewerkers naar een hoger niveau!

#samennaareenhogerniveau

Bekijk het aanbod en investeer vandaag nog in jezelf!

Blijf op de hoogte