Commerciële training
In deze cursus leer je klantgerichter verkopen en klantrelaties onderhouden.
Modules
Deze cursus bestaat uit 4 modules:Module 1: Gedrag: Hoe komt gedrag tot stand?
Welke barrières belemmeren ons in ons dagelijks werk? Module 2: Communicatie: een kwestie van open vragen stellen en actief luisteren! Hoe komt het dat we het wel weten, maar vaak niet (goed) doen? Wat is het uiteindelijke doel van de “verkoper”?
Module 3: Omgaan met tegenwerpingen: tegenwerpingen zien als koopsignalen en positief het gesprek vervolgen. Welke natuurlijke reacties moeten we kunnen overwinnen?
Module 4: Onderhandelen: welke 5 gedragingen en attitudes komen voor in onderhandelingen en hoe halen we daar een maximaal rendement uit?
Doelgroep / voorkennis
Iedereen vanaf 18 jaar die voor zijn/haar werk beter wil kunnen verkopen. Er is geen specifieke voorkennis vereist.Niveau
MBO+Doelstelling
Na het afronden van de cursus kun je:- Beter luisteren naar de wensen en behoeften van je klanten
- Beter en meer open vragen stellen
- Commerciële gesprekken beter leiden
- Doelgericht onderhandelen
- Positiever omgaan met bezwaren en tegenwerpingen